Gårdagens ridpass

Igår red jag min ögonsten!
Det var verkligen superkul, hon lyssnade direkt, från skritt gjorde vi halt vid varje bokstav för att hästarna skulle lyssna på oss och få bakbenen under. Hon gjorde halt när jag ville, skrittade när jag ville och det var verkligen kul!
I traven så ville hon kolla på stjärnor ;) Så jag lättade tygeltagen och då fick jag ner huvudet.
I galoppen förbörede jag inte alls mycket, hon var inte beredd och inte jag heller, det blev då en slängtrav i början, men jag tog ner henne ända tills jag kunde göra en snygg och fin galoppfattning, hon var så himla snygg, långsam galopp och löft verkligen på hovarna och det var mysigt att sitta på henne. I andra varvet (vänster) var hon jättefin och jag fick fram en ännu finare galopp direkt.
Är jättenöjd!
Fick en grym kommentar av Chrille, ingen såndär "Bra Hanna" eller något ja hon var fin osv. Nej det var en kommentar som jag verkligen blev sjukt stolt över.

Misty, du och jag kan klara det. Jag älskar dig nåt så stort!


Jag älskar dig, det är därför jag kämpar för dig. Och för tusen andra orsaker, du är mitt allt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0